2016-03-10  
 
Cheetah C550 - GPS perspėjimai apie vidutio greičio kameras


Cheetah C550 yra GPS įrenginys (GPS detektorius), perspėjantis apie visas stacionarias greičio matavimo priemones, tokias kaip: fotoradarai / vidutinio greičio kameros / raudonos šviesos kameros.



Kas yra GPS detektorius?
Tai prietaisas turintis GPS imtuvą ir atmintį su stacionarių fotoradarų duomenų baze. Žinodamas mūsų buvimo vietą bei stacionarių matuoklių koordinates, GPS detektorius perspėja kai esame netoli stacionariaus matuoklio. Ne taip kaip radarų detektoriai, GPS detektorius negaudo mobilaus greičio matuoklio, todėl yra visiškai legalus naudoti Lietuvoje.

Kaip Cheetah C550 veikia realybėje?
Paprasta - įjungi ir vairuoji. Vairuotojas gauna išsamų balsinį pranešimą apie stacionarius matuoklius ir leidžiamą greitį, taip pat papildomai primenama, jei artėjant prie matuoklio viršijamas greitis. Vairuojant su C550 stacionarūs matuokliai nebekelia baimės, nes tiesiog visada apie juos žinai iš anksto, o kadangi šansai, jog matuoklis „nufotografuos“ yra labai menki, į matuoklius pradedi žiūrėti labiau kaip į eismo saugos priemonę, o ne kaip į pasipelnymo šaltinį – jie visiškai nebetrukdo mėgautis vairavimu. Cheetah veikia visoje Europoje, o bent jau Lietuvoje, duomenų bazę galėčiau įvertinti tik pačiu aukščiausiu balu. Norint atsinaujinti, tereikia kompiuteryje paleisti atnaujinimo programėlę, 2-3 minutės ir visos Europos duombazė įkeliama automatiškai. C550 atsinaujinu prieš kiekvieną didesnę kelionę ir džiaugiuosi, jog tai negaišina net tais momentais kai laikas labai spaudžia.

Video kaip veikia:



Apie ką perspėja Cheetah C550?
Praneša apie viską kas yra stacionaru. C550 naudoja itin tikslią Trinity 3.0 duomenų bazę, kurią sudaro šie pagrindiniai pranešimų tipai:
• Fotoradarai
• Vidutinio greičio kameros
• Raudonos šviesos kameros
• Viešojo transporto juostų stebėjimo kameros
• Avaringiausi kelio ruožai
• Mokyklos zonos
• Geležinkelio pervažos
• Pavojingi posūkiai
yra ir dar daug kitų saugumo pranešimų.

Perspėjimus apie kiekiekvieną pranešimo tipą galima pasirinktinai išjungti. Galima nustatyti atstumus kiekvienam pranešimo tipui individualiai. Taip pat galima pasirinkti ar norime su konkrečiu pranešimo tipu gauti priminimus apie greičio viršijimą. Nors Cheetah yra paprastas naudoti, tačiau išrankesni vairuotojai turi galimybę koreguoti daugybę įvairių parametrų pagal savo norus ir vairavimo stilių. Visas nustatymų keitimo galimybes rasite naudojimo instrukcijoje.

Asmeninis gidas vidutinio greičio matavimo atkarpose
Bene geriausia Cheetah C550 savybė yra jo elgsena atkarpose, kuriose matuojamas vidutinis greitis. C550 ne tik aiškiai praneša kada tiksliai prasideda ir kada baigiasi atkarpa, bet dar ir realiu laiku skaičiuoja vidutinį greitį. Jei vidutinis (pabrėžiu vidutinis) greitis pasidaro per didelis, pyptelėjimų serija primena, jog laikas prilėtinti ir ji tęsiasi iki kol vidutinis greitis vėl sumažėja iki leidžiamos ribos. Labai, labai naudinga funkcija! Jei Lietuvoje atsiras daugiau vidutinio greičio matavimo atkarpų, neįsivaiduoju vairavimo be šios funkcijos.

Video, kaip ši funkcija veikia realybėje:



Trinity 3.0 duomenų bazė
GPS detektoriui labai svarbu duomenų bazės kiekybė. Tarkim, jei valstybėje yra 100 fotoradarų, tačiau duomenų bazėje įvesta tik 50 – toks GPS detektorius bus nieko vertas. Su Cheetah detektoriais vairuoju nuo 2009 metų ir džiugu, jog iki pat dabar Cheetah naudojama Trinity 3.0 duombazė yra nuolat prižiūrima ir atitinka realybę. Tačiau kiekybė yra tik dalis Cheetah išskirtinumo. Įdomiausia yra Trinity duombazės kokybė – štai šiuo klausimu Cheetah yra pažengę daug toliau nei bet kokie kiti GPS įrenginiai.

C550 pranešimai veikia priklausomai nuo važiavimo greičio. Lėčiau važiuojame – mažesnis ir perspėjimo atstumas. Logiška. O pagrindinis Trinity išskirtinumas yra informacijos gausa kurią jie kaupia ir naudoja, bei tai jog kiekviena vietovė yra nagrinėjama individualiai. Kiekvienai situacijai pritaikomi unikalūs balsiniai pranešimai, vektoriai ir o važiuojant daugybė įvairiausių filtrų. Pavyzdžiui, jei fotoradaras stovi vienoje greitkelio pusėje ir techniškai negali fiksuoti priešingos greitkelio krypties, Cheetah apie tai žino ir mums važiuojant priešinga kryptimi neduos jokio pranešimo, arba duos tokį pranešimą, kuris balsu pasakys, kad čia stovi fotoradaras, bet mūsų važiavimo krypties jis nestebi. Vairuotojas tiesiog gauna daug išsamesnę infomaciją lyginant su paprastais pyptelėjimais. Yra kitų, vairuotojui nematomų, bet efektyvių filtrų: tarkim jei kelių šimtų metrų atstumu iki fotoradaro yra sankryža su galimybe pasukti į šoną, tai greičiausiai Cheetah nepraneš apie fotoradarą, tol kol nebus tikras, kad mes tikrai jį privažiuosime, t.y. pranešimas bus tik pravažiavus sankryžą. Smulkmena, bet būtent dėl daugybės tokių smulkmenų Cheetah detektorių naudojai gauna daug mažiau klaidinančių perspėjimų (arba išvis jų negauna).

Galimos C550 įrengimo pozicijos



Jei turiu radarų detektorių, ar man reikalingas GPS detektorius?
Radarų detektorius aptinka radarus ir yra labai efektyvus įrenginys informacijai apie mobilius fotoradarus. Tačiau stacionarūs fotoradarai nebūtinai yra su radaru viduje. Radarų detektorius neaptiks raudonos šviesos kamerų su davikliais kelio dangoje (tokių matuoklių turime trijuose dižiuosiuose Lietuvos miestuose). Taip pat tikriausiai neaptiks vidutinio greičio kamerų. Todėl, jei jūsų radarų detektorius neturi integruoto GPS, GPS detektorius yra puikus, papildantis priedas.

Kodėl Cheetah C550 yra geresnis už kitus GPS detektorius?
• Dauguma GPS detektorių naudoja nemokamas, viešai prieinamas, todėl ir prastos kokybės duombazes. Cheetah naudoja savo duombazę ir kiekvienoje situacijoje atsižvelgia į daugybę smulkmenų.
• Kiti GPS detektoriai perspėja 360 spindulio principu, todėl generuoja daug nereikalingų pranešimų. Cheetah turi daugybę filtrų, todėl praneša tik tada kada tiksliai artėjame prie fotoradaro.
• Kiti GPS detektoriai dažniausiai tiesiog pypsi, tuo tarpu Cheetah turi šimtus balso pranešimų variacijų, be to aiškiai informuoja apie vidutinio greičio kameras ir netgi skaičiuoja vidutinį greitį.
• Daugybė kompanijų, duombazių ateina į rinką ir išeina. Cheetah su Trinity rinkoje yra nuo 2003 metų ir yra žinomas kaip ilgalaikis, labai kokybiškos duombazės savininkas. Ne veltui Trinity duomenų baze naudojasi ir didieji radarų detektorių gamintojai kaip Escort ir Beltronics.

Kam išleisti 150-200 Eurų GPS detektoriui, jei mano navigatorius daro tą patį už dyką?
• Vargu ar jis tai daro už dyką, bet reikėtų sutikti, kad navigatorius yra pigesnė alternatyva. Navigatoriaus pagrindinė funkcija yra rodyti kelią ir jis tai daro labai gerai. Perspėjimai apie stacionarius matuoklius yra tik šalutinė funkcija, kuriai negali būti skiriama tiek precizikos kiek gali skirti GPS detektoriaus gamintojas. Navigatorius greičiausiai neperspės taip informatyviai apie vidutinio greičio kameras (jau nekalbam apie vidutinio greičio skaičiavimą ir patarimą prilėtinti bei kitas smulkmenas).
• Navigatorius turi didelį ekraną, kuris tikrai nėra reikalingas vien tik tam kad gautume informaciją apie greičio matuoklius. Tuo tarpu Cheetah yra toks mažas, kad jį galima įrengti taip, kad netrukdytų vairuotojo matomumui ar automobilio salono estetiniam vaizdui.
• Navigatorių informacija gali vėluoti, o neretai ir smarkiai veluoti, t.y. navigatorius perspės apie mažesnį kiekį naujai įrengtų kamerų ir apie didesnį kiekį senų (jau išmontuotų kamerų) – nors turėtų būti atvirkščiai.
• Dažnu atveju navigatorių perspėjimaiapie fotoradarus prilygsta paprastesniems GPS detektoriams, todėl skaitykite informaciją viena pastraipa aukščiau.



Tad, Cheetah C550 yra tinkamas įrenginys vairuotojams, kurie nori kompaktiško, gerai savo darbą atliekančio, legalaus ir paprasto naudoti įrenginio perspėjimams apie stacionarius matuoklius, įskaitant ir vidutinio greičio kameras. Manau, jog Chetah C550 šiuo metu yra geriausias GPS detektorius rinkoje, turintis pačią tiksliausią duombazę. Tikiuosi ši informacija yra naudinga ir suprantama. O pabaigai paskutinis, neitin išmintingas, bet visgi dažnai pasitaikantis klausimas:

Ar galėsiu pravažiuoti vidutinio greičio atkarpą viršydamas greitį?
Ne. Mes nesiekiame, kad vairuotojai tyčia viršytų greitį. Vidutinio greičio kameros bus įrengtos pačiose pavojingiausiose atkarpose (bent jau taip žada eismo profesionalai atsakingi už įrengimą). Cheetah GPS detektoriai perspėja apie vidutinio greičio kameras, ne tam kad viršytumėte greitį, o tam kad šiose pavogingose atkarpose važiuotumėte atsargiau. Papildomai Cheetah realiu laiku skaičiuoja mūsų automobilio vidutinį greitį šiose stebimose atkarpose, ir jei jis tampa per didelis, gauname perspėjimą, kad kurį laiką reikėtų važiuoti šiek tiek lėčiau. Perspėjimas tęsis iki kol vidutinis greitis vėl pasieks leistinos normos ribas. Tai yra labai didelis privalumas, nes vairuotojas gali koncentruotis į kelią. Be GPS detektoriaus kuris moka skaičiuoti vidutinį greitį, vairuotojai dėl baimės viršyti greitį tokiose atkarpose paniškai žvilgčioja į spidometrą, o tai tikrai neprideda saugumo, ypač tokiose pavojingose atkarpose.



Daugiau informacijos apie Cheetah C550



 


AL Beltronics Escort V1 Whistler